Saturday, May 25, 2013

Gula-gula terlebih manis =)

"Kita hanya diberi 2 pilihan sama ada utk memilih ISLAM atau TIDAK",teringat lgi kata2 seorang akhowat ni.Dan mmg betul lah,kita hanya ada 2 pilihan,tak ada yg tgh2 tu,ianya antara dua tu je sama ada memilih utk jdi ISLAM atau tak.

Alhamdulilah,setelah bersusah payah mendaki bukit yg "curam" itu,akhirnya......smpai jgk kami ke sini!!

Bagi saya,naik ke broga hill ni ibarat jalan tarbiyah kita,di mana sewaktu kita mendaki ke atas ade bnyk je halangan2nya seperti sakit kaki,penat,jauh lagi kew?? -_-",tanah yg curam, dan mcm2 lgi..kalau nk ikutkn hati mmg nk berhenti je di pertengahan jalan tu,dh la pakai 'sendel' je tdi,tpi.....

siapa yg menguatkan balik smgt2 ini utk naik ke atas lgi,mestilah akhwat2 ini.Sungguh kemanisan ukhuwah itu sgt manis dari gula2(ayt k.maziah)..hihi.So,gula2 sila jgn jeles dgn kemanisan ukhuwah kami ini...wink*_*.Ye betul,kalau x percaya manisnya ukhuwah ini,bagaimana mungkin kami semua boley berada di atas ini.Kata2 akhwat itu sgt memberi motivasi utk terus panjat ke atas walaupun tersgtlah penat..fuh!!

Tapi..di penghujungnya...ini la yg kami nikmati...iaitu menikmati betapa besarnya nikmat ciptaan Allah,sedangkan kita ini kerdil sahaja.SubahanaAllahx3,tiada kata yg dpt diucap bila melihat alam ciptaan Allah ini,sungguh besar nikmat alam ini,melainkan dgn memuji nama2 Allah itu.





Begitu la juga di jalan tarbiyah ini.Kita tidak akan dibentangkan dgn carpet merah yg cantik2 ye..ye..ye,tidak sama sekali..malah bila kita dh berada di jalan ini bermakna kita dh bersedia utk bersush payah menghdapi segala ujian2 Allah itu.Pintu msuk ke syurga itu tidak akan dpt kita jejaki masuk sekiranya kita tidak derita di  dunia ini.Itu la harga Syurga Allah.Dan kita juga mestilah aim utk dptkn syurga yg tertinggi skli di sisi Allah,iaitu syuga firdausi.InsyaAllah.^_^






Duhai hati yg lemah,
tetaplah tegar menyusuri duri2 ini,
yakinlah dgn bantuan Allah,
[47:7],
Jagalah hati kita,semoga Allah menjaga hati kita juga ^.^


<<< bdk kecik ni pon naik broga..emm,mantap la adik ni!Ayah dye sgt memberi motivasi,dan si comey ni jga memberi motivasi utk kami naik ke atas..you are very strong girl^_^"

"Cepat2 naik nanti abh potong kan"

No comments:

Post a Comment