Wednesday, May 8, 2013

Allahuma aamiin,Alhamdulilahx3,jika tidak dgn izinMu ya Allah pasti semuanya tak akan berlaku.Segala kesyukuran akan aku kembalikan kepadaMu kerana hanya Engkau yg berhak menerimanya.Dalam tak sedar,sudah lama terasa berada dalam jalan dakwah ini tapi tempoh berada dalam jalan ini tidak mencerminkan hebatnya dai'e itu.Sememangnya tidak,sebab kefahaman itu adalah milik Allah dan Dia akan bagi pada siapa yg berhak menerima dan tepat pada waktunya.Sudah banyak benda yg aku lalui dan tempuh sepanjang berada di jalan ini.Kekadang rasa down:(,kekadang rasa happy!!,kekadang rasa confiuse-_-,kekadang rasa memg mcm nk nagisss ='(,kekadang tersepak sana,tersepak situ,jatuh, bangun, merangkak,semua ade.Kdg2 rasa mcm x mampu nk bertahan...tapi xtahu kenapa Allah masih lgi beri peluang utk stay dlm jalan ini.Dan ini yg membuat aku terharu sgt2..mana xnya,dalam keadaan kita masih leka dgn kehidupan dunia,tpi...Allah msih lgi pegang kita utk tetap berada bersamanya..sob3 :(.

Ya Allah...aku terharu T.T



Dalam al-quran Allah ade berfirman.."...ingatlah ketika kamu dahulu berada di jurang neraka lalu aku selamatkan kamu.."(maaf sy xigt ayt n surah ke berapa,tpi still igt ayt ni).Ayat ini memang membuat mata sy banjir,T.T..wktu dpt ayt ini,sgt terasa..betapa Allah itu Maha Penyayang akan hamba2nya,tpi kita??Apa je yg kita bgi kt Allah.Allah x pernah mintak apa pun kt kita melainkan utk buat apa yg Dia suruh dan tinggal apa yg Dia larang.emm~ ~

Demi waktu yg selih berganti,sungguh aku tahu,walau sebesar dan sehebat mana pun usahaku,akhirnya aku hanya mampu berdoa padamu.Segala apa yg aku lalui tak akan dpt aku harungi melainkan dgn berbekalkan kekuatan driMu Ya Rabb.Sungguh engkau benar2 memberi aku kekuatan utk terus berada dalam jalan ini,dan aku sangat2 memerlukan Engkau.Setiap nafas ini,terpesan padaMu Ya Allah,jangan pernah tinggalkan aku.Aku x mampu utk terus bergerak dgn akhwat2,murobbi dan mutarobbi ini melainkan dgn berharap kekuatan itu dariMu.Sungguh jalan dai'e ini susah dan payah.Kamu x akan dapat merasainya melainkan engkau merasainya sendiri.

"Sungguh,Kami mengetahui bahawa apa yang mereka katakan itu menyedihkan hatimu (Muhammad),(janganlah bersedih hati) kerana sebenarnya mereka bukan mendustakan engkau, tetapi orang yang zalim itu mengingkari ayat-ayat Allah"(6:33)


wahai murobbi,
ingin aku katakan,
engkau memberi aku seribu satu mengharapan,
berharap pada yg satu,
iaitu syurga yg menanti,
kau kata,
jalan ini payah,
dahulu aku x mengerti,
sehinggalah aku sendiri mengantikan tempatmu,
memang benar katamu,
segala pengorbanan itu diperlukan,
dan semestinya Allah akan membayarnya balik,

wahai murobbi,
engkau tabah,
engkau kuat,
engkau semangat,
engkau bertahan,
dan engkau sangat memberi aku kekuatan utk terus berada dlm gerabak dakwah ini,

wahai murobbi,
betapa aku malu padamu,
telah banyak kesusahan aku berikan padamu,
engkau mengajari aku kenal,
apa itu AL-QURAN sebenarnya,
dan kini aku dpt rasainya,
itulah nikmat yg paling besar yg aku rasai ketika bersamamu,

wahai murobbi,
aku tahu,
segala-galanya datang dari Dia,
dan engkau merupakan perantaraan dari Dia,
akhirnya ingin aku kembalikan,
segala kesyukuran pada yg Hakiki,
Cinta yg hakiki,
Cinta yg x pernah malap,
Cinta yg teragung,
Tuhanku,Allah..
La ilaha ilallah.

wahai murobbi,
ingin aku bisikan sesuatu,
ana uhibbuki fillah<3
#shafika#
jangan pernah tinggalkan sy,
walaupun sy thu awk akan tinggalkan sy suatu hari nanti,
semoga kita berusrah di syurga nanti,
tolong sy utk terus kuat dan tabah,
sy sygggggggg kamu ilahi ta'ala.
T.T

#bakal jenazah#

~utk Ma dan Abah,selamat ulang tahun perkahwinan yg ke-23,Semoga Allah sentiasa merahmati kita bersama.Terima kasih Ma,Abah kerana telah bnyk sush pyh besarkn kami bertiga.Kami mengerti pengorbanan Ma dan Abah.T.T

Tiada apa yg mampu diberi melainkan hanya sekeping doa tulus dari anakmu.T.T =(



No comments:

Post a Comment