Saturday, November 17, 2012

Ubat Hati

Manusia tak pernh cukup dan tak pernh puas dgn apa yg ade.Seringkali meminta2 lagi dari Yang Maha Esa.Sekali di minta.Allah bgi.Sekli di minta lgi,Allah bgi...minta dan minta lgi,smpai lupa bahawa dunia ini hanya lah sementara!oh Tuhan,alpanya aku dgn dunia.

Jangan salahkn dunia jika kita sndri yg suke rosakkan dri sndri.Duhai hati yg lemh!ingtlah kamu,disaat kamu hmpir shja berputus ase dgn kehidupn dunia,Allah turunkn kebahagiaan padaMU,dan setelah itu,kmu mengukir senyuman krna kebahagiaan yg Allah hdirkn,bersyukur tak kamu??Betapa Allah menyayangi hamba-hambaNYA,Dia tak pernh pn menzalimi hamba2Nya walau sedikit pun,bahkan kita yg menzalimi dri kita sndri.

Menzalimi dri kita dgn nafsu yg melonjak2 inginkn keseronokkan,kita bgi sedikit rase seronok tuk dri kita,dan kita lupa lgi bahawa dunia ini bukanlah tmpt utk kta berseronok.Cukuplah dgn semua itu!Cukuplah menzalimi dri kita sndri.Kesihan lah pda dri kita sndri,dia x minta bnda itu.Hati kita sbnarnya menginginkan ketenangan dari yang Maha Berhak.Bagilah ubat pda hati kita.



Berkata seorang ulama, Ibrahim Al-Khawas RA: "Sesungguhnya ubat hati itu ada lima perkara, maka ubatilah hati kamu dengan lima perkara tersebut. Pertamanya, bacalah Al-Quran dengan menghayati isi kandunganya. Kedua, mengosongkan perut dari terlalu kenyang atau berpuasa. Ketiga, bangun (beribadat) di waktu malam. Keempat, menghampirkan diri kepada Allah (beribadat) di sepertiga malam dan yang kelimanya, sentiasa bersama-sama di dalam majlis orang-orang yang soleh."


Ya Allah,smpaikn aq di tanah suci ini,sebelum aq hembuskn nafas terakhir...rindu!

Allah..Hari demi hari,detik demi detik,terasa amat cpt masa berlalu,terasa amat berat tuk memikul amanah dariMu,tanggungjwb itu berat YA ALLAH...
dan aq hanyalah hambaMu yang lemah,mampukah aq??tabahkanlah hati ini Ya Allah,maafkan aq jika ada masa dan waktu aku lupa akan diKau.Aq hanya manusia..
Ya Allah,tolong aq dlm mengapai redhaMu,aq tak meminta cinta yg laen melainkan cinta dariMu.Hidup ini tak lme,mungkin hari ini,atau esok dh xde.
Kerna itu aq hanya inginkan Engkau,
Rindu pda nabi muhammad s.a.w,
ingin skli melihat wajah tampan seorang rasul yg amat mulia di sisi Allah
wajahnya putih,badannya tegap,tanpa ada cacat dan cela sklipun,wahh!tampannya pilihan Allah^_^"
malu aku tuk memandang baginda,kerna mata ini penuh dgn dosa,langsung tak layak tuk memandang wajah mulia baginda,
malu pda dri sndri!
Ya Rasulullah,sungguh ummatmu ini rndu pdaMu...=(
Ya Rasulullah...
Ya Rasulullah...
aq ingin bersamaMu...
<3 ALLAH & RASULULLAH <3
#bakal jenazah#

No comments:

Post a Comment