Thursday, May 2, 2013

Dari Ufuk Timur dan Barat

Dari ufuk timur dan barat,
Oh Tuhan,
Engkau Sang Pencipta langit dan bumi!
Terdampar luas lautan dan gunung2,
Membuktikan kekuasaanMu.

Dari ufuk timur dan barat,
Engkau jadikan kami manusia,
kami dari TIADA kepada ADA,
Engkau muliakan kami dengan ISLAM,
Oh Tuhan,
betapa aku malu,
nikmatMu banyak,
syukurku sedikit,
rahmatMu melebihi segala-galanya,
diriku cepat utk berputus asa.

Dari ufuk timur dan barat,
kebenaranMu tiada lgi keraguan,
sungguh engkau menciptakan aku,
engkau juga mematikan aku,
tidak dapat aku bayangkan,
bagaimana penghujung hidupku,
dengan rahmatMu Tuhan,
bayarlah segala susah payah aku ini,
jalan ini tak mudah,
dari sini aku mengenal erti masa,
setiap detik amat berharga,
kehilangannya dirasa begitu rugi!
Oh Tuhan,
sungguh aku perlukan kekuatan dariMu.
T.T

~bakal jenazah~
#terbujur kaku,berselimut putih,lemah bersemadi sendiri#
#hidup bersamaNya atau mati denganNya#


No comments:

Post a Comment