Sunday, December 28, 2014

Jangan hilang kesabaran itu

Kalau saya la kn, bila duduk di kolej, perkara yang kita nak jaga ialah hati kawan2 kita. Bagaimana nak menjaga hati kawan itu berbalik kepada mengenal kawan kita itu mcm mana dahulu. Tak semua kawan2 kita adalah kawan yang mengenal siapa kita. Dan satu benda yang saya sangat "sensitif la kot" waktu2 nak exam ni, saya amat menginginkan ketenteraman jiwa dan ruhi saya. Saya amatlah peka akan hal ini sebenarnyaaaaaaa tapi tak semua orang faham apa yang kita nak.

Dan juga sebolehnya, waktu2 nak exam ni kan...tolonglaaaa...kita menjaga keselesaan kawan2 kita. Mungkin ada kawan2 kita yang tak suka bila ada orang lain berada di dalam bilik kerana dia ingin fokus study dan juga yang paling penting untuk beribadat pada Dia. Saya memang tak selesa untuk melakukan sesuatu yang biasa saya buat, tpi bila orang lain ada dalam bilik, saya jadi mcm tak boley nk buat..tak tahu la saya ni orang panggil jenis apa, tapi memang saya jenis macam nie...tak kesah la kalau nk duduk 1 @ 2 hari..tpi kalau dh lama sangat dh, seriously...saya tak selesa..tpi memang tak terucap la mulut ni nk cakap...hemm, btw, walau siapa pn kita berkawan kn, hati kawan tu tolong la jaga...jangan ingat keperluan kita je, keperluan kawan2 kita dan hak mereka pun kena jaga...

Ya Allah, berikanlah aku kesabaran, iaini kesabaran yang berguna dan bukanlah yang sia-sia. Bila kita penat dengan manusia, tak usah bimbang, Allah ada. Apa2 masalah minta pada Dia dahulu, kerna Allah yang bagi kita ujian itu, dan dengan Dia juga kita dapat jalan keluar dari urusan itu..

astagfirullah halazim..
astagfirullah halazim...
astagfirullah halazim..

rasa mcm tak mampu dh~~
sabar lah hati, Allah nak uji sikit je...

  suka sangat dengar lagu ni..ya Allahu ya Allah~~
=(

1 comment: