Wednesday, December 10, 2014

Tentang rasa

MashaAllah, tabarakaAllah,
Milik Allahlah segala rasa,
milik Allahlah juga setiap detik yang terjadi di dunia ini,
Tuhan,
Allah Yang Maha Penyayang,
Allah Yang Maha Mendengar,
Allah yang memiliki segala-galanya,
Sungguh dan sungguh,
syukur aku padaMu tak akan pernah berhenti,
tangisan ini tidak mampu untuk aku meluahkan atas segala rasa,
Wahai Tuhan yang menciptakan aku,
dari tiada kepada ada,
dan nanti..mungkin esok atau sekejap lagi,
aku akan tiada sekali lagi,
benar..dunia hanya persinggahan,
dan di setiap ruang dan nafasku ini,
izinkan aku untuk sentiasa memujiMu,
izinkan aku untuk sentiasa belajar mengenaliMu,
izinkan aku untuk taat dan patuh padaMu,
izinkan aku untuk sentiasa merasa kebersamaan bersamaMu setiap masa,
cukuplah masa lampau untuk mengajar aku,
apa itu dunia yang sebenarnya,
aku letih dengan semua itu,
aku penat,
aku capet,
aku tak terdaya lagi,
aku ingin terus dan terus mengejar redhaMu hingga aku menemui sebuah pertemuan bersamaMu,
aku ingin....

Allah Yang Maha Melihat,
setiap ruas di tubuhku ini,
terdapat semua tentang kebesaranMu Tuhan,
aku merasa sesuatu,
sesuatu yang sukar untuk dibicarakan,
mungkin hanya dapat di rasa,
Terima kasih Ya Allah atas peluang yang Engkau hadirkan ini,
Tetapkanlah aku di sini,
selamanya...
matikan daku dalam husnul khotimah,
Tetapkanlah di jalan ini Ya Rabb,
hingga hujung nafas,
aku selamanya hambaMu yang damba Cinta dariMu,
Bahagia rasanya memiliki cinta yang suci,
cinta yang di balas dengan penuh kasih sayang,
cinta yang dapat di rasa di hati,
tak mampu untuk aku luahkan segala rasa,
cintaMu amat sempurna,
dan salam sejahtera kepada junjungan mulia nabi muhammad sollallahu alaihi wassalam serta ke atas ahli keluarga baginda dan sahabat-sahabatnya,
Allahumma solli ala sayyidina muhammad~~

#tentang rasa

Tempat kembali kita~~


No comments:

Post a Comment