Saturday, May 23, 2015

Sahabat sejati

MashaAllah,

Betul orang kata, bila kita duduk dekat dengan seseorang tu, kita jarang untuk menghargainya, tapi bila dia sudah jauh pergi, baru kita menghargainya. Baru kita rasa nikmat apa itu erti persahabatan sebenarnya.

Buatmu teman,
Atiqah,
Yang dipilih,
Namamu seindah akhalakmu,
Saya rindu akan persahabatan kita,
Moga Allah jaga persahabatan ini,
Saya tak nak meletakkan sesuatu pada persahabatan ini melainkan meletakkan semuanya dalam jagaan Allah,
Allah adalah sebaik-baik penjaga,
Walau kita berpisah sekalipun,
biarlah perpisahan ini kerana Allah,
dan bila bertemu semula sekali pun,
biarlah pertemuan ini juga kerana Allah.

Maafkan saya teman,
jika saya bukanlah orang yang terbaik dalam persahabatan ini,
namun,
sejujur dan seikhlasnya,
saya sudah mulai merasa akan kemanisan iman dan ukhuwah dalam persahabatan ini.

Kekadang,
bila saya duduk sorang-sorang,
saya teringat akan awak,
dan bila saya teringat kt awak,
nanti tiba-tiba awak ada msg saya,
waktu tu saya rasa mcm nk nagis pun ada,
saya rasa mcm Allah hantar awak untuk saya.

Maafkan saya teman,
jika suatu hari nanti,
saya lalai akan perintah Tuhan,
ingatkanlah saya kembali pada Dia,
pegang dan pimpin tangan saya,
jangan biar saya keseorangan di dalam lumpur yang kotor,
saya takut,
saya bimbang.

Sedarlah teman,
awak selalu dalam doa saya,
saya berharap kita berpimpin tangan menuju ke syurgaNya nanti.

Let's JANNAH be our motivation.

#hujan~~~
:(



Ku biar kalam berbicara 
Menghurai maksudnya di jiwa 
Agar mudah ku mengerti 
Segala yang terjadi 
Sudah suratan Ilahi 

Ku biarkan pena menulis 
Meluahkan hasrat di hati 
Moga terubat segala 
Keresahan di jiwa 
Tak pernah ku ingini 

Aku telah pun sedaya 
Tak melukai hatimu 
Mungkin sudah suratan hidupku 
Kasih yang lama terjalin 
Berderai bagaikan kaca 
Oh teman, maafkanlah diriku 

Oh Tuhan 
Tunjukkan ku jalan 
Untuk menempuhi dugaan ini 
Teman, maafkan jika ku melukaimu 
Moga ikatan ukhwah yang dibina 
Ke akhirnya 

Aku tidak kan berdaya 
Menahan hibanya rasa 
Kau pergi meninggalkan diriku 
Redhalah apa terjadi 
Usahlah kau kesali 
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi


1 comment:

  1. hujann ;( sobss
    semoga kita sentiasa dalam jagaan dan peliharaan Allah...
    Allah sebaik-baik Pemelihara =)
    *rindu* moga saya kuat menghadapi perpisahan ini,kerana Allah.....

    ReplyDelete