Thursday, May 21, 2015

Jangan sibuk sangat dengan CINTA KOSONG.

Pernahkah kau sangka?

Di antara mereka yang berkeliling
Di sejengkal tanah bumi

Ada dia yang terbang 
menembus jagad raya

Mencium Hajar Aswad
Dari tempat asalnya.

#bidadaribumi

Membaca tentang buku bidadari bumi ini sangat memberi kesan dalam hati saya. Cukup tersentuh dengan setiap kata-kata yang ditulis. Terasa ingin sangat berada di Tarim. Sejujurnya, saya tersangat suka bila dapat berkumpul dengan orang-orang solehah dan yang memikirkan tentang agama is the first dalam hidupnya. Saya suka untuk bercakap dengan mereka ini. Terasa tenang. Terasa lebih dekat dengan Allah. Bila bercakap dengan mereka ini, setiap tutur kata yang di ucapkan mesti memberi manfaat. Biasanya kami akan bercakap tentang kehidupan, study mcm mne, ada masalah ke apa, cerita tentang Allah dan selainnya. Satu benda yang saya perasan, topic yang jarang di kupas bila berada dengan mereka ini adalah topic CHENTA. Kalau ada pun kiteorg just usik-usik mcmtu sahaja, dan memang tak akan lebih. Sebab itulah saya sangat senang dengan mereka-mereka ini.

Sebaliknya, bila berada dengan kawan-kawan saya yang lain, topic CHENTA lah merupakan topic yang paling best bagi dyeorang. Dan mybe topic itu selalu sangat di persembahkan waktu sembang-sembang kosong. Saya merupakan seorang yang bukan anti lah, tapi kureng suka untuk membincangkan soal ini. Sebab bagi saya, bila cakap pasal chenta nanti, mula lah meleret sampai kawin. Bukan tak boleh. Tapi berpada-pada lah. You know that kannn. Bicara pasal benda yang tak pasti bagi saya boleh membuatkan hati kita lagha. Boleh untuk membincangkan pasal jodoh dan cinta, tapi biarlah untuk yang pasti di masa yang akan datang.

Seriously, saya tak faham dengan orang yang suka sangat usha2 orang ni. Tak de benda lain ke yang dia nak buat. Banyak lagi kerja yang berfaedah kot!! Kalau suka sangat dengan seseorang tu, ambil lah langkah yang betul. Please laa. Kadang-kadang rasa meluat dan nak muntah pun ada bila, ada orang cakap, awk tak nak ke dia nie? hensome kott, dah lah baikkkk...so, dia expect saya nak ckp apa? Seriously, saya mmg tak tahu nak cakap apa.
Bagi saya, kalau suka or minat kt seseorang tu, istikharah lah, mintak petunjuk dekat Allah, dan jumpa lah ibu bapanya. Itu lebih baik.



2 comments: