Monday, February 17, 2014

Ku relakan jiwa~

Bissmillahirahmannirahim~
Ya Allah,bukan aku tidak redha dengan pemergiannya,bukan aku tidak rela pemergiannya,sungguh dia lebih rindukan pertemuan denganMu Ya Allah.Indahnya hidup jika asyik dengan belaian dan kasih sayangMu Ya Rabb.Sering kali aku terfikir,pasti kak mum sedang berseronok di sana,bagaimana keadaan kak mum di sana,apa yang kak mum sedang buat.Hari-hari yang berlalu,jam dan waktu yang silah berganti,sungguh aku selalu fikirkan perkara itu.Aku terbayangkan kak mum sedang gembira dan berehat dengan tenangNya.Kak mum,bercerita tentang kisah hidupmu tak akan pernah saya bosan.Pemergian kak mum sangat tenang.Jelesnya saya dengan kak mum...Bagaimana aku ya Allah??

Dunia yang penuh dengan khayalan belaka.Seribu kali pun kita tak akan berasa cukup lgi utk menikmati kehidupan dunia.Bukankah Allah ciptakan dunia ini utk akhirat! Betapa kita salah guna akan kehidupan dunia.Akan tiba masanya jua..Akan tiba masanya utk kita kembali selama-lamanya pada Sang Pencipta kita.Saat itu kita akan tahu,betapa hinanya dunia ini.Betul,memang nak terus berada dalam dakapan Allah itu payah.Kekadang jiwa ini tersasar jauh kerna keinginan dan nafsu melebihi batasan hak2 kita pada Allah.Doa la pada Sang Pendengar.Dia yang telah menciptakan kita dan juga mematikan kita,mintalah pada Allah,pasti! Dia terima doa kita.Sungguh,aku merindukan pertemuan dengan ALLAH.Melihat pada dunia,seakan-akan aku tidak sanggup utk berada lagi bersama dunia,aku takut ya Allah,aku takut aku akan melebihi dunia berbanding akhirat.Iman aku tidak la sekuat mereka2 yang lebih kencang dalam berdakwah.Setiap hari,aku sering betanya pada diri,bagaimana utk aku harungi lagi ya Allah.Tiada dayah aku ya Allah melainkan hanyalah dengan pertolonganMu.Berada sungguh2 dalan pertolonganMu,membuatkan hidup aku diteruskan tanpa aku sangka.Ajaibnya dengan doa!

Moga kite terus tabah dan kuat dengan ujianNya.InsyaAllah,Allah ada utk tolong kita.Yakin lah pada pertolongan Allah.Jangan kita ragu.Relakanlah jiwa kita ini hanyalah utk Dia.

Cinta itu membahagiakan.
Cinta itu mebuahkan sebuah kekuatan.
Cinta itu menghidupkan.
Cinta itu tak akan pernah malap.
Cinta itu akan terus subur dalam dakapan Tuhan.





1 comment:

  1. Aku terlena dalam dakapan kasih dan sayang MU Ya ALLAH

    ReplyDelete