Wednesday, October 15, 2014

Mencari hidup yang sebenar

Wahai Tuhanku,
Maaf atas perasaan aku ini,
Aku seakan putus harapan utk hidup,
Aku mencari ruhi aku yang dulu,
Agar kembali semula,
Puas aku cari,
Engkau simpan dalam simpananMu,
Kembalilah ia padaku,
Aku perlukan ia,
Sangat,
Aku rebah dengan cerita dunia,
Takut dengan permainan ini,
Aku mencari cahaya itu,
Tuhan,
Tolong aku,
Jangan biar aku begini,
Aku tahu Engkau menguji aku sekarang,
Aku seakan seorang pendengar tuli yang tak mampu berbuat apa2,
Aku sepi dalam jeritan dunia,
Aku kaku dalam berbicara yang benar pada sahabatku,
Sukar Ya Allah,
Ini bukan lagi hanya cerita dongengan,
Aku melihat sendiri pentas hiburan dunia itu,
Cukup sangat,
Untuk membuatku sedih dan lolos dari hati,
Benar,
Aku insan yang lemah,
Aku tiada logam yang berharga nk dibandingkan dengan akhwat yang lejen di luar sana,
Aku tak seperti mereka yang petah dalam berbicara sana sini,
Aku hanya pendosa yang tegar,
Yang hanya ingin taat dan cinta pada Dia,
Aku tiada yang istimewa,
Aku malah pendosa,
Aku hanya ingin merasa kasih sayangMu,
Allahu robbi,
Ya Aziz Ya Jabbar Ya Mutakabir,
Milik Allah lah pada yang ada di langit dan di bumi,
Ampuni daku....

#hatiakusakit


No comments:

Post a Comment