Thursday, October 10, 2013

kehausan jiwa

Ku tutup mata yg lemah ini,
Biar dia merasa puas dengan kelelahan aku,
Air mata yg mengalir,
Tak mampu utk aku hilangkan semua kesusahan ini,
Kisah ini masih panjang,
Ku selak ayat-ayat suci peganti kehausan hati.

Bagaikan air hujan yg turun ke bumi,
Ku biarkan dia mengalir,
Sampai nanti suatu ketika aku akan berasa puas,
Melihat sesuatu yg berhasil dari usaha sendiri,
Aku hanya mampu tersenyum,
Moga Allah pandang usaha yg kecil ini.

Tidak aku menolak takdir,
namun hati yg lemah,
iman apatah lgi,
lemau tak bermaya,
andai itu yg terbaik utk ku,
aku redha ya Rabb.

Cerita hidupku tak sepayah cerita hidup para sahabat,
Masih perlu ke aku merungut,
Bersyukurlah kerana masih diberi nyawa utk bertaubat.

Dunia kini yg parah,
Pusing kepala aku memikirkannya,
Terdetik di hatiku,
Apakah ada penyelesaian dari semua ini,
Seharusnya ada,
Kembalilah pada yg berhak,
Sujudlah kepadaNya,
Moga ia memberi seribu jawapan utkmu.

Bukan aku tak punya perasaan,
Tapi biar hati ini berbicara pada pemilik Cinta,
Cinta itu fitrah manusia,
Usah di buang,
Tapi uruslah ia dengan betul,
Andai Allah cinta hakiki,
Bagaimana mungkin ada cinta selain dari itu.

Gadaikanlah cinta yg sementara,
Gantikan ia dengan cinta hakiki,
Kerana aku tahu,
Dia akan memberi yg terbaik utkku,
Bilamana aku meletakkan cintaNya yg teratas.

-Ahsani-


aku ingin menjadi sebahagian dari hidupmu,membawa harapan membina baitul muslim yang Allah redha:(

No comments:

Post a Comment