Thursday, March 14, 2013

Layar Keinsafan

Ya Allah Tuhanku,
bantulah hambamu
mencari keredhaanmu
tetapkanlah kaki ni berjalan di jalan TARBIYAHMU,
Allahu Rabbi,
Tarbiyahlah aku dengan apa cara sekali pun yg engkau suka,
kerna aku thu,
bimbingan-Mu itu membawa ke Ustaziatul alam,
memang aku tak sempat untuk melihat islam itu tertegak,
tpi jadikanlah aku sebagai penolong2 agamaMu(ISLAM),
mungkin orang di luar sana tak mengerti apa yg kami semua lakukan,
tpi kami juga tak mengerti apa semua yg kamu semua bt??
=_=
sedarlah teman,
ini hanya lah persinggahan,
ianya tak lama,
sekjap sahaja,
tolonglah mengerti sebab terkadang aku tak mampu utk meluahkan padamu,
sahabat,
engkau punyai logam2 tersendiri,
engkau lebih hebat dari aku,
ayuh!
datanglah kepada TuhanMu,
kembalilah padaNya,
Dia ternanti2 akan kedatanganMu,
mengertilah wahai sahabat,
bahwa
Aku Sayang Kamu.
T.T

oh Tuhan yg membolak-balikkan hati,
tetapkanlah kami berada di jalan-Mu,
sungguh aku x mampu berjalan sendiri tanpa bantuan Engkau,Allah!
aku perlukan-Mu ya Allah,
aku perlukan akhwat2 di sekeliling,
sebagai penguat semangat,
aku perlukan ahlul humaira',
sebagai teman perjuangan,

dan sungguh!
kami tak mengharap ape2 melainkan rahmatMu ya Allah,
untuk kami merasa nikmat syurgaMu,
haramkanlah tubuh ini dri terkene percikan api nerakamu,
sakitnya terasa menusuk di dada,
sakitnya tak tergambar dek kata2,
oh Allah,sungguh aku x sanggup!

Cukuplah Engkau sebagai pelindung bgi kami,
Alhamdulilahx3,
hari ini aku sebagai hambaMU yg ISLAM,
tpi esk?lusa?
aku tak tahu,
oh Tuhanku,
matikan kami di saat tahap keimanan kami padaMu berada di puncak yg tertinggi ya Allah,
husnul khotimah,
itu impian kami,
tetapkanlah ya Allah,
tetapkanlah,
moga sentiasa dalam agama-Mu.
Aamiin YA ALLAH.

                                                          ~SubahanaAllah,sangat osem!

No comments:

Post a Comment