Tuesday, January 15, 2013

Love letter from Him

Alhamdulilah2,segala puji bagimu Ya Allah...Telah engkau pinjamkan segala2nya kpda aku,dan apabila tiba saat itu,engaku akan mengambilnya kembali,dan pada saat itu juga aku harap engaku tabahkan hati ni,semoga aku redho atas segala2nya.

Alhamdulilah,tamat sesi pengajian bgi sem3>.<".Biizinillah,kaki ini akan melangkah tuk ke sem4 beberapa bulan lgi.Allah...beginikah kehidupan dunia??

kenapa sgt teruji,sedang aku merasa x mampu tuk semua itu

................Allah kata,Aku x akan uji seseorang itu,melainkan sesuai dgn kesanggupannya....

Itulah Allah,Tuhanmu...Yang Maha Penyayang...tidakkan kita merasa kasih syg Allah itu?jika tidak,cuba la tuk mencari dan mencari lgi kasih syg Allah itu,sehingga kita akan merasa terharu,sedih dan tertunduk menangis dgn Allah.Layakkah kita utk merasai nikmat syurgaNya sedangkan ade masa dlm kehidupan seharian kita,kita lupa pada Allah.Tpi INGT!Allah tidak pernah terlepas pandang pada kita walau sesaat pun.
Allah tak pernah silap.Allah x pernh silap dlm membuat keputusan,tpi kita yg selalu mengulangi kesilapan yg silam.
Ingatlah sahabat,utk apa Allah ciptakan kita??adakah saja2 Allah ciptkan kita ni?matlamat kita hanya satu,adalah utk AKHIRAT!ya utk akhirat itu.
Lihatlah bagaiman,para2 pejuang sanggup korbankn nyawa mereka sendiri utk ISLAM.Bagaimana mereka boley merasa sanggup utk korbankn nyawa mereka sndiri?thu x kenapa?
Kerana mereka melihat syurga Allah di mata mereka,bukannya kesakitan yg mereka rasai itu menjadi penghalang tuk mereka dtg ke syurga Allah.Allahhu Rabbi..

"Dan jangan sekali-kali kamu mengira bahawa orang2 yang gugur di jalan Allah itu mati;sebenarnya mereka itu hidup,di sisi Tuhannya mendapat rezeki,mereka bergembira dengan karunia yang diberikan Allah kepadanya,dan bergirang hati terhadap orang yang masih tinggal di belakang yg belum menyusul mereka,bahwa tidak ada rasa takut pada mereka dan mereka tidak bersedih hati.Mereka bergirang hati dengan nikmat dan karunia dari Allah.Dan sungguh,Allah tidak menyia-nyiakan pahala orang2 yg beriman"
[3:169-171]

Allah,tangan yg mengangkat kalimah syahadah ini tidak akan turun,melainkan gugur syahid di jalanMu.Matikan kami Ya Allah,di atas jalanMU,matikan kami di saat tahap keimanan kami paling tertinggi skli di hadapanMu.Matikan kami syahid di jalanMu.aamiin YA ALAH..



satu lgi nk share ayt2 cinta Allah,ayt ni sy dpt masa sy rasa down sgt2,waktu tu sy cerita kt naqibah sy,pastu dye bgi ayt ni.Lps bca je ayt ni,sy rasa........Allah sedang ckp kt sy,bahawa Allah ada di sisi sy setiap masa,jgn sedy2 T.T.SY YAKIN DGN JANJI ALLAH INI.
Moga Allah sentiasa berikan yg terbaik utk kita^_^.
Waktu sy dpt ayt ni,nqibah sy x bgithu pun surh apa,n ayt brpe...so,bila sy nk cri blik ayt tu...YA ALLAH,punyalah lama....cari punya cari,AKHIRNYA!jumpa jgk!!seronoknya...terus tanda <3 kt ayt ni.

THE LOVE LETTER FROM ALLAH, "Jika Allah menolong kamu,maka tidak ada yang dpt mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu(tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dpt menolongmu setelah itu? Karena itu,hendaklah kepada Allah saja orang2 mukmin bertawakal."

Bagaiman perasaan anda??heee~tepuk dada,tanya iman=)
#bagi sy AL-QURAN itu lebih2 dri cukup!#

waallahualam^_<

No comments:

Post a Comment