Wednesday, June 20, 2012

Suka SUKI & Duka DUKI

Sahabat, saya nak bercerita kisah suka suki & duka duki kerana hidup kita dihiasi warna warni ツ.

☀ Kadang² saya mampu bercakap dengan kalimah yang tersusun baik & idea menarik yang mencurah². ツ.

☀ Kadang² saya bertutur dengan sangat teruk, tergagap & idea menjadi bercelaru. :'(
...
☀ Namun kelebihan & kelemahan itu membuatkan saya rasa diri saya seorang HAMBA. Hamba yang tidak punyai apa² kecuali apa yang Allah berikan.

☀ Bila saya berfikir demikian, hati saya sangat lapang & saya tidak perlu berpenat lelah lagi untuk menjadi manusia yang sangat sempurna, alhamduliLLAH. Kerana tiada manusia yang sempurna apatah lagi "sangat".

•••► Sekarang hanya berusaha menjadi hamba Allah yang BERSYUKUR. Itu lebih baik dari sempurna mengikut ukuran & dambaan manusia ツ.

Sahabat, jangan lupa doa ini k ツ.

اللهُمَّ اجْعَلْنِيْ مِنْ عِبَادِكَ شَكُوْرَ، آمين
Allahummaj a'lni min i'badika syakuro
 




 ~ Ya Allah ya Tuhanku, jadikanlah aku daripada kalangan hamba²-Mu yang bersyukur, amin.

~Alhamdulilah,syukur pada Allah Yang Maha Esa ats segala rahmat yg Dia kurniakan.Segala-galanya terjadi tanpa dirancang tpi tiada istilah "KEBETULAN" dalam hidup ini sbb semuanya telah dirancang oleh Allah Azz wajalla.Ketentuan Allah itu lebih cantik dari apa yg kita rancang dan dari apa yg kita impikan selama ini.Serahkanlah segala-galanya pada Allah,necaya Allah tak akan mensia siakan sedikit pn hidup kita.Alhamdulilah juga sbb dh celamatnye smpi rumah...subahanaAllah!lame x blik umah,rase syukur sgt2 sbb diberi keizinan dariNYA,dpt bernafas dgn udara yg segar bugar..heheh,kt KL asap kereta je bnyk...tpi syukur dgn seadanya.Betapa indah ciptaan Allah di muka bumi ini,jgn la kita merosakkannya.Jgn kita rosakkan ia dgn jahiliyah2 kita KERANA setiap ciptaan Allah itu seperti pokok,meja,kerusi,kucing dan bnyk lgi,mereka itu semua sentiasa berzikir pada Allah tnpa penat dan lelah skli pun.Allahu RABBI...

*SELAMAT BERCUTI BUAT SEMUA SAHABAT2,SEMOGA KITA SEMPAT MENJADI TETAMU RAMADHAN yang akan tiba tak lama lgi...wuhuu!xsabar nk poce+solat terawih+bukak poce dgn family+yg paling penting nk jmpa dgn mlm lailatulqadar....^__^*
Wallahualam,HAPPY HOLIDAY!!^__*

No comments:

Post a Comment